Перейти до вмісту
Головна » Статті » Суспільство » Тільки те, що вам дійсно потрібно знати про Black Friday

Тільки те, що вам дійсно потрібно знати про Black Friday

Чорна п'ятниця

Що таке Чорна п’ятниця?

Чорна п’ятниця – це наступна п’ятниця після Дня подяки у США. Зазвичай це день спеціальних покупок і знижок, що вважається початком сезону святкових покупок. В історії Чорна п’ятниця була катастрофою на фондовому ринку, що сталася 24 вересня 1869 року. У той день після періоду нестримних спекуляцій ціна на золото різко знизилась, що призвело до падіння ринку.
Магазини з приводу Black Friday пропонують знижки на електроніку, іграшки та інші подарунки або принаймні першу можливість для споживачів купити найпопулярніші товари.

Чорна п’ятниця

Роздрібні торговці часто пропонують спеціальні акції та розпочинають раніше роботу в Чорну п’ятницю, щоб залучити клієнтів. Щоб не відставати від конкуренції, деякі роздрібні торговці зайшли так далеко, що продовжили свою діяльність у День подяки, тоді як інші починають пропонувати угоди раніше, ніж у листопаді.

По-справжньому затяті мисливці за знижками, як відомо, розбивають табір на ніч у День Подяки, щоб зайняти місце у черзі в улюбленому магазині. Найфанатичніші, як відомо, взагалі пропускають вечерю на честь Дня подяки та розбивають табір на стоянках на кілька днів або навіть тижнів, щоб отримати чудові пропозиції. Акції, як правило, продовжують до неділі, щоб збільшити кількість продажів.

Black Friday в Україні

Чорна п’ятниця та роздрібні продажі

Роздрібний бізнес може витрачати цілий рік на планування своїх розпродажів у Чорну п’ятницю. Вони використовують цей день як можливість запропонувати мінімальні ціни на надлишкові запаси. Часто пропонують знижки на сезонні товари, такі як святкові прикраси та типові святкові подарунки.

Роздрібні торговці також пропонують значні знижки на дорогі товари і бренди телевізори, смарт-пристрої та іншу електроніку, що найбільше продається. Зміст реклами Чорної п’ятниці часто є настільки очікуваним, що роздрібні торговці роблять все можливе, щоб заздалегідь не допустити витоку інформації.

Споживачі часто роблять покупки до Чорної п’ятниці у пошуках найпопулярніших товарів, що може призвести до тисняви та насильства за відсутності належної безпеки. Наприклад, у Чорну п’ятницю 1983 року покупці влаштовували бійки та панічні забіги в магазинах по всій території США, щоб купити ляльок Cabbage Patch Kids. Жахливо, що у Чорну п’ятницю 2008 року робітника у великому магазині було навіть забито на смерть, коли натовп покупців увірвався до магазину, після того як двері відчинилися.

Дивне походження Чорної п’ятниці

Концепція роздрібних торговців, які влаштовують розпродаж після Дня Подяки, почалася задовго до того, як цей день був фактично продуманий як «Чорна п’ятниця». Прагнучи вдало розпочати сезон святкових покупок та залучити натовпи покупців, магазини протягом десятиліть просували великі угоди наступного дня після Дня Подяки, покладаючись на той факт, що багато компаній та підприємств надали співробітникам цієї п’ятниці вихідний.

Чому така назва?

Дехто каже, що цей день називають «чорною п’ятницею» на честь терміну «чорна», маючи на увазі прибутковість, що пов’язано зі старою бухгалтерською практикою, коли прибуток записувався чорним чорнилом, а збитки – червоним. Ідея полягає в тому, що цієї п’ятниці (і наступні вихідні) роздрібні підприємства продають достатньо, щоб залишатися «у плюсі» до кінця року.

Проте задовго до того, як він почав з’являтися в рекламі та рекламі, цей термін був придуманий перевантаженими роботою поліцейськими Філадельфії. У 1950-х роках наступного дня після Дня подяки натовпи покупців та відвідувачів наповнили місто Цього особливого дня магазини Філадельфії не лише рекламували великі розпродажі, а й у суботу того ж вікенду в місті проходив футбольний матч армії та флоту. В результаті поліцейські були змушені працювати по 12 годин на добу, щоб впоратися з натовпом водіїв та пішоходів. Згодом роздратовані офіцери почали називати цей жахливий робочий день «чорною п’ятницею».

Термін швидко набув популярності та поширився серед продавців магазинів. Використовували термін «чорна п’ятниця» для опису довгих черг та загального хаосу, з якими їм довелося мати справу того дня. Протягом кількох десятиліть він поширеним лише в Філадельфії, хоч і поширився на деякі. довколишні міста, такі як Трентон, штат Нью-Джерсі. Зрештою, у середині 1990-х років «Чорна п’ятниця» охопила всю країну і почала з’являтися у друкованих та телевізійних рекламних кампаніях у Сполучених Штатах.

Еволюція Чорної п’ятниці

Десь на шляху «Чорна п’ятниця» зробила гігантський стрибок від переповнених вулиць та переповнених магазинів до гарячкових покупців, які борються за місця для паркування та оббризкують один одного перцем через останній Tickle Me Elmo.

Коли Чорна п’ятниця перетворилася на шалену та масову подію для шопінгу, якою вона є сьогодні? Це було в 2000-х, коли Чорна п’ятниця була офіційно оголошена найбільшим днем покупок на рік. До цього цей титул залишався за суботу перед Різдвом. Тим не менш, оскільки все більше і більше роздрібних торговців почали рекламувати розпродажі які «не можна пропустити» після Дня подяки, а знижки в Чорну п’ятницю ставали дедалі глибшими, американські споживачі більше не могли чинити опір дню покупок.

Сьогодні Чорна п’ятниця стає все більш тривалим заходом – чорними вихідними. У 2013 році Target оголосила, що замість того, щоб відчиняти свої двері в п’ятницю вранці, продажі розпочнуться ввечері в День подяки. Це викликало ажіотаж серед інших великих роздрібних продавців: Best Buy, Kmart і Walmart, які швидко наслідували їхній приклад. Основна перевага відкриття у День Подяки: менша кількість покупців у Чорну п’ятницю допомагає зменшити натовп та скоротити черги. Проте п’ятниця залишається найбільш завантаженим днем святкових вихідних.

Конкурс Кіберпонеділка

Для інтернет-магазинів подібна традиція виникла у понеділок після Дня подяки. Кіберпонеділок вважається неофіційним початком сезону святкових покупок в Інтернеті. Ідея полягає в тому, щоб споживачі поверталися до роботи після вихідних, присвячених Дню Подяки, які готові почати робити покупки. Інтернет-магазини часто оголошують про свої рекламні акції та розпродажі до самого дня, щоб конкурувати з пропозиціями Чорної п’ятниці у звичайних магазинах.

В результаті, з погляду продажів, Кіберпонеділок виявився хітом серед покупців. У 2018 році продажі в Кіберпонеділок досягли нового рекорду, склавши 7,9 мільярда доларів у США. Це легко перевершило продаж Чорної п’ятниці, який становив 6,2 мільярда доларів.

Чорна п’ятниця в Україні

Чорна п’ятниця в Україні також відзначається додатковими розпродажами, проте захід не настільки масштабний як, наприклад, в США. Аналізуючи відгуки в мережі інтернет – часто оголошені недобросовісними продавцями знижки проводяться на штучно завищені ціни напередодні. Проте є продавці, що пропонують покупцю зекономити 50-70% вартості товару.

Найкраще тенденції Чорної п’ятниці відображаються у великих торгових мережах (Comfy, Фокстрот, Ельдорадо, Епіцентр, Єва, Ортек, Metro Cash&Carry, Rozetka, Novus, тощо). Чорна п’ятниця в Україні тільки розвивається, проте слід відзначити, що з кожним роком кількість задіяних зростає, розвиваються інтернет-продажі. Навіть невеликі інтернет-магазини, наприклад Protection-S, Ortekhub, Будмарт, ВДІМ слідують світовим традиціям роздрібного бізнесу.

Значення Чорної п’ятниці

Чорна п’ятниця – проводиться на сьогоднішній день мало не в усьому світі. Знижки, акції, спецпропозиції останньої п’ятниці листопада часто допомагають споживачу отримати бажаний товар за кращою ціною, іноді нижчою собівартості. Для продавців – це шанс привабити покупців, розпродати неліквідний товар, позбутися надлишкових товарних запасів. Чорна п’ятниця перетворилася в масштабне дійство, в якому задіяна величезна кількість населення.

Black Friday: інші новини та статті

  • Чорна п’ятниця у 2021 році стартуватиме 26 листопада у всьому світі, і Україна не виняток. Тотальні знижки в Україні, які щорічно надаються більшістю магазинів (Ельдорадо, […]
  • Black Friday 2021 – чудовий шанс скористатися знижками, акціями, спецпропозиціями та придбати те, що давно планували. Мережа «Ортек», яка реалізує будівельні матеріали, товари для дому, […]
Позначки:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.